8 Mart 2009 Pazar

ANKARADA ARI ÖLÜMLERİ

Bugün yakınımda arıcılık yapan bir büyüğümü ziyarete gittim.13 KOLONİ ÖLMÜŞ.
çıtalara baktım.üst kısımlar sırlı öylece duruyor.yani çıtanın beşte birinde bal var.geri kalan kısmı boş.birde tektük polen var.gözlere arılar girmiş öylece ölmüşler.

Enson kovanı aktaralım dedi.baktık 1 avuç arı var.ana rengi beyaz.kanat uçları kopuk.anlaşılan yaşlı.kova tabanı ölü arılarla dolu.taban küf bağlamış.kovan sıtrafor.

Kek vermiş ama hazır. şu merdivenaltı üretim keklerinden galiba.aldığı yeri söyledi.orayı kek üretirken 2008 in sonbaharında görmüştüm ben.

koloni takip kartı tutmamış.deftere not almış.yetersizdi.tekrar gittiğimde kartlardan dosyalayıp verecem.
BİRDE ARILAR İSHAL GİBİ SARI PİSLETİYORLARDI.
BU NEDENDİR.İLACI VARMIDIR.ACİL BİGİ GEREKLİ.KENDİMCE İSHAL DEDİM.
LÜTFEN YORUM EKLEYELİM Kİ BUNLAR OLMASIN

3 yorum:

  1. selamalr
    yorumların doğru
    email adresini söyle ekleyelim

    YanıtlaSil
  2. geçen problem vardıgönderemedim.
    blogda da yeniyim.öğrenmeye çalışıyorum.biraz geç oldu .

    arge@argedental.com.tr
    selwax@hotmail.com

    YanıtlaSil